Monday, August 22, 2011

Pada 22 Ogos 2010



Salam muslimin dan muslimat.


Lagi 7 hari kite umat Islam akan menyambut raya untuk tahun ni. persiapan raye korang dah siap ke belom? aku...aku? aku dah beli lah sikit2. ish, kate perempuan kan. mestilah eksaited lebey sikit kan. kalo boleh sebelum puasa aritu dah beli sikit2 dah untuk raye nanti. ^^,


Tapi harini aku tak nak cite pasal raye lagi. aku nak cite pasal tadi, aku bukak fb. pastu lepas dah post status, aku nampak dekat tab belah kanan fb ni ade something yang buat aku tertarik.




"On this day in 2010"


Aku pun bukak jelah post tu. post lame tuuuu. post setahun yang lepas. hehe. saje je nak tengok ape yang orang komen dekat post aku tu.






Tetiba teringat balik moment dimana sang kekasih masih aktif ber'fb'. skarang? dah lame dah tinggalkan fb dye. bile bace balik komen2 dalam post ni, nak tergelak je rase. geli hati tengok member aku yang sorang tu 'gado2' dalam fb dgn sang kekasih. dorang ni macam anjing ngan kucing. pantang jumpe, ade je nak digaduhkan. hehe. tapi tu dulu lah. skarang dah susah nak tengok macam ni balik. tetibe teringat lak moment dulu2. seronok + lucu. dan tetibe jugak aku teringatkan life aku kat uitm machang dulu. oh man, I Miss Them Much!!


p/s: una tak mara aqoy kan..hehehe




Maceh bace!

Friday, August 19, 2011

Cerita pukal



Ok, i'm running out of time. malam ni kena citer banyak2. pasni susah dah nak citer. ala, bukan cite pasal ape pun. mende2 kecik jew.


Beli bahan buat kek


Harini aku cuti. so aku luangkan mase pagi tadi dengan berkira2 untuk jual kek dekat kawan tempat keje. sebelum puasa aritu ade bagi dorang test rasa kek tu. dorang kate sedap. pastu mintak aku jual plak. aish, aku tak penah jual lagi kek or biskut setakat ni kat orang. tapi dah dorang mintak. serba salah plak tak nak buat. ade sorang tu mintak sampai 3 bekas. lagi sorang tu mintak 1 bekas. pergh, ni kes seyes ni. aku tak leh main2 dah buat kek pasni.

So tadi bincang ngan mak nak beli bahan2 nak buat kek ni berapa. then, beli lah ape yang patut.maka hasilnya adelah seperti ini.


loyang aluminium| buttercup| gula castor| tepung gandum| chocolate rice

Tapi aku bukan nak buat sekarang lah. tunggu khamis depan baru buat. lagipun minggu depan minggu last berpuasa. lau buat awal2 kang awal sangat plak. dorang kate nak kek tu untuk hari raya. aku last keje hari sabtu. so dah takde mase lain nak buat. kene jugak lah buat hari khamis tu.huhu


Gulyn's Fashion Show


Sebelum puasa haritu, Gulyn's Boutique ade buat fashion show. tapi bukan dekat tengah2 alamanda tu. tapi dekat floor atas. depan kedai dorang. kedai aku plak kat bawah kedai dorang, but not exactly bawah dorang lah. mule2 dengar jugak lah ape yang bising2 kat atas. rupe2nye model2 dorang buat rehearsal untuk event petang tu.







Aku suke jugak tudung2 or shawl yang ade kat situ. aku selalu beli inner tudung kat situ. not bad lah. very comfortable. kain dye sedap pakai lah. so nanti datang alamanda jangan lupe singgah gulyn ye.hihi


Ok lah. setakat ni dulu lah kot. see you next time ye..^^,


Maceh bace!

Thursday, August 18, 2011

Kami bersatu kembali




Salam..

Setelah apa yang terjadi kat hubungan aku sebelum ni, akhirnye menemui jalan penyelesaian. akhirnye kami bersatu kembali dalam keadaan yang tenang. tah la. tak tau nak cakap macam mane. tapi, ya. setiap percintaan ada kisah tersendiri. dan perpisahan sementara ini menjadi kisah pahit dalam hubungan kami. walaupun sekejap, ianya memberi satu impak yang besar terhadap life aku. aku jadi tak bersemangat dan apa yang aku lakukan macam dah tak ade gunenye bile tak dapat berkongsi bersama yang tersayang. 


Ternyata jodoh kami masih panjang dan masing2 saling menyayangi antara satu sama lain. kesilapan yang lepas haruslah dijadikan iktibar dan cuba merubah ke arah yang lebih baik. takkan ade lagi istilah berpisah jika sesuatu perkara itu boleh diselesaikan jika mengikut caranya. insyaAllah...









Maceh bace!


Thursday, August 11, 2011

Please main jauh2



Alhamdulillah..lagi 2 minggu lebih nak raya dah. persiapan baru 20% je ciap. lagi 80% mesti akan siap last minute punye. biasa lah. manusia. hehe


Ya, dah 2 hari juga aku cekal dan tabahkan hati dalam menempuh hari2 yang mendatang ni. harapan aku supaya hubungan aku yang terhenti ini dapat bertaut kembali. tapi, biar masa lah yang menentukan segalanya.


Ya, mungkin ni silap aku. mungkin ni silap dia. tak nak menuding jari telunjuk. aku just berharap ni adelah satu dugaan dalam bercinta.


Tak banyak yang aku nak coretkan. cuma berharap supaya kami ade jodoh dan dapat berbahagia seperti sedia kala.


SAD, DISSAPOINTED, MISS, LOVE........please main jauh2.........




Maceh bace..


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...