Sunday, March 11, 2012

Please respect my personal life

Assalamualaikum 




Setiap orang ade limit2 dye untuk berkongsi personal life dye dengan orang
Especially dengan orang yang dye baru kenal

Same goes to me
I have my own personal life, for example my family and my relationship

When it comes to my relationship, kadang2 aku selalu behati2 untuk kongsikan
Bukannya tak boleh nak bercerita. Boleh
BUT
When we are just know each other for a couple of week,
then you say something bad about my relationship,
it is something that may get me mad

Can you imagine what I feel when someone say this to me:

"Kau dah ade boyfriend?"
"Umur bape?"
"Buat ape sekarang?"
"Kau rase boleh kekal ke dengan dia?"


Ok, soalan last tu buat aku tak selesa. What kind of question is this??! kite baru kenal tak sampai sebulan. i never talked about how nice my relationship so far, but suddenly you come out with this question. In another case:

"Buat ape kau ade boyfriend sekarang. 
dye dah lah sebaya. 
emosi tak stabil lagi. 
kewangan tak stabil lagi.
baik pilih yang tua sikit.
kadang2 couple lame2 pun belum tentu dapat hidup dengan dye."


Er, are you nak recommend diri kau sendiri? hey, talk to the hand. tedesak sangat eh?? *arghh. emosi tengah belawan2 kat dalam.

Hummmm *tarik nafas. 
Phewwww *lepas


Macam ni jelah ye. I know about fate. I belive in love. I can handle the messy in ours. just please, please mind your own business. I'm in relationship because I'm love with him. I admit yang kalau couple lame2 pun tak semestinya dapat sehidup semati dengan dye. sebab I believe in fate lah we will do our best in our relationship. at least kami boleh terime kalau hubungan kami tak berpanjangan. 

I just go with the flow. perhaps our relationship till the end. and now we are strive to kumpul duet banyak2 untuk kawen. biarlah mase yang menentukan. seandainya antara kami takde jodoh, kami redha. tapi buat mase sekarang biarlah kami begini. I'm still love him, and he still loves me. Doakan hubungan kami berkekalan ya. and I will not lend my ears if you wanna say something shit. ade nasihat yang baik tu aku terima lah. tapi yang tak berapa nak baik tu I will switch it into positive thinking jelah.


Nite people!


Maceh bace!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...