Saturday, March 17, 2012

Dulu-dulu punya cita-cita

Assalamualaikum ^_^


"Nama saya Melah binti Melan. Saya tinggal di bawah rumah yang berbumbung. Hobi saya suka picit2 pipi adek yang tembam. Cita2 saya nak jadi perdana menteri"

*hebat lah kalo kecik2 dah ade cita2 nak jadi pm.

Kalo ikutkan dulu2, cita2 sume nak klise je. CIKGU, POLIS, BOMBA.
Temasuk lah aku. ^_^


1. CIKGU

Ramai sangat yang nak jadi cikgu time tu.
Kalo ikut kan dalam kelas, tak yah cakap lah, sume nak jadi cikgu.
Yelah, budak2 mane nak pikir cita2 lain dah.
Tak cikgu doktor. tak doktor polis.
Sebab ape aku nak jadi cikgu dulu?
Sebab aku tengok cikgu boleh dapat hadiah banyak bile sambut hari guru.
=P


2. AKAUNTAN

Bile dah meningkat sikit umur, mule lah beralih arah nak jadi akauntan.
Sebab ape?
Sebab time tu aku selalu dibawa ke tempat keje mak aku.
Environment keje time tu macam best sangat.
Lepas tu aku selalu tengok mak aku gi luar negara.
Time tu memang pikir bukan sebab keje dah.
Tapi pasal duet dapat banyak ngan dapat pegi luar negara.
hihihi..


3. CASHIER

Lame sikit aku pun ubah lagi cita2 aku.
Aku nak jadi cashier.
Dan tahun lepas impian ku tercapai.
Yehaaa!
Hahaha.
Sebab ape aku nak jadi cashier?
Sebab kadang2 time pegi beli barang, suke tengok cashier tu tekan2 kat atas cashier machine tu.
Time tu aku cakap, "Aku nak jadi cashier satu hari nanti."
Hehehe.
Aku penah tulis pasal tu dalam entry ni.



4. INTERIOR DESIGNER

I wish I could design my own house.
Bese lah perempuan.
Suke dengan bende cantek2 ni.
Aku teringin nak decorate bentuk perabot yang aku nak, colour ape yang seswai
dan macam2 lah kan.
Lepas tu dulu selalu beli majalah Impiana sebab dalam tu ade macam2 jenis decorate
yang aku boleh tengok.
Dari bahagian ruang tamu, dapur sampai lah ke ruang landskap.
Aku suke sangat!


5. BUSINESSWOMAN

This is one of my ambition.
Sebab ape aku nak jadi businesswoman?
Sebab aku nak bekerja tanpa makan gaji dari majikan.
Lagi satu, bile bekerja sendiri, diri tak terikat dengan jadual office hour.
Di samping tu, aku minat dalam bidang ni.
Cume maybe belum masenye lagi.


Orite.
Maceh bace and klo suke like lah!
*lame rasenye tak cakap cmtu. hehe

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...