Wednesday, July 6, 2011

I hate PMS ok

Ok. entry ini bukan sahaja untuk tontonan para gegurl sahaja. tapi para boboy pun boleh nak amek tau jugak. toksah lah nak malu2 ye. sebabnye, penyakit ni mane tau mak korang ke, adik korang ke, or tak pun makwe korang ke pernah mengalaminye. so aku nak kongsi lah sedikit sebanyak pasal PMS ni.


What is PMS? PMS ialah dalam bahasa inggeris nye, Premenstrual Sydrome, atau bahasa moden nye ialah senggugut. actually aku pun tak tau berapa ramai perempuan2 kat luar sane memang mengalami senggugut tiap2 kali datang bulan mengambang. tapi besenye simptom2 yang akan jadi kepada si 'mangsa' ini ialah cepat marah, emosi tak stabil, sakit sendi or pinggang, kuat makan, mudah pitam, dan muntah2.



Korang yang lelaki2 ni kena lah amek tau jugak bile si perempuan2 ni angkat bendera merah. sebabnye, korang boleh tau kenape mood perempuan2 ini berubah. bile mood perempuan2 ini dah berubah, kejadian seperti buku2 di rumah habes dibaling oleh kakaknye akibat daripada adik lelakinye kacau kakaknye yang sedang mengambang tu. dan kejadian seperti si makwe merajuk dengan si pakwe nye selama sebulan akibat daripada si pakwe tidak membalas mesej yang dihantar 5saat lepas turut berlaku.


Jadi, untuk menghalang kesemua kejadian yang tak diingini berlaku, maka hendaklah kamu semua lari daripada rumah. HEHE. sory lah dah ngigau sikit. k2. bile dah tau yang si wanita ini akan datang bulan, so janganlah buat bende yang dye tak suke. kena pandai2lah tackle dye supaya dye tak terasa hati yang boleh buat dye marah.


Ok, bagi kaum2 hawa yang seangkatan dengan aku, sediakan payung sebelum hujan ye. lau dah agak2 yang korang dah in time, bawak lah siap2 pampers berjenama Petpet dalam handbag ye. huhu. jangan sampai orang belakang tau ape yang tak patut dye tau. lagi satu, sediakan panadol satu papan sebagai persediaan kalo korang tak tahan sakit sangat. dan salah satu cara untuk hilangkan cara sakit tu ialah dengan TIDUR. bile tido, kite tak akan rase sakit tu. dan ape yang aku biase buat bile sengugut ni menyerang, aku biasa nye akan letak losyen mustajab pati halia untuk hilangkan rase sakit tu. not 100% hilang, but dijamin boleh mengurangkan rase sakit tu.



So bile aku keje kat tempat keje aku skarang ni, aku dapat tau, produk2 kat bawah ni dapat membantu mengurangkan risiko senggugut kita. antaranye:

1. Mustika Ratu Perawatan Putri Remaja



2. Jamu Mak Dara Almira



3. Pil Binari Puteri



Antara keistimewaan ketiga2 produk ni:

> mengurangkan senggugut
> membuang toksik dalam badan
> memberi tenaga
> rahsia untuk kekal awet muda
dan macam2 lagi.

Ok, tu jelah aku nak kongsi. Selamat Malam peeps~

Maceh bace!

2 comments:

  1. aku tahulah ko nak promote suh beli kat kedai ko. agagagagaa kakakakaakakakak

    ReplyDelete
  2. @Monster Siti
    hahaa..xjgk..ak juz nk share info yg ak tau je dr keje yg ak wt ni..huhu

    ReplyDelete

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...