Sunday, November 6, 2011

Beraya haji tanpa mak & ayah

Assalamualaikum readers sekalian ^^..


How's your raya? everything okey? hehe..na'ah, don't ask me about raya aidiladha right now. i'm feeling nothing actually. serious. aku tak prepare ape2 kot untuk raye aidiladha ni. bangun pagi tadi dah pukul 9. hehe..sah2 lah tak pegi semayang raye kan. bukan tak nak, tapi tak boleh.


Tengok fb ramai yang letak pakai baju raye masing2. aku? erm, tak rase nak pakai pun. rase macam hari2 biase je harini. rutin harian hari ni pun macam hari2 biasa. cume yang nampak macam lain cikit bile ade jiran2 yang baik hati yang bagi ketupat lah, rendang lah, daging lah. wah, macam2 tau. baru lah rase sikit raye tu. er, sikit je tau. ^^


Eh, tadi aku buat bihun sup. macam jadik jew! hahah..orang kate, selagi belum cuba, belum tahu kan. so semalam aku ngadu kat bff aku, nak masak ape sok ni. then dye bagi 1 cadangan yang sangat best, iaitu buat bihun sup. so malam tu jugak aku suruh adek aku beli bahan2. pastu tadi buat amek mase dalam 1 setengah jam jugak lah kan. bihun lembut, kuah cukup rase, sambal kicap cukup pedas. perfect! >_<






I miss my mom and dad. tanpe mereka rasenye raye tu tak beerti. chewah2. hehe. serious. mak ayah g haji, pastu raye tak balik kampung, tak pakai baju raye pun, so memang tak beerti lah raye korban kali ni. cedey je (aip, tamo cedey2. semalam kan dah dengar sore mak. erm, baik2..).


Selamat Hari Raya Aidiladha Mak & Ayah.
zaty sentiase doakan mak & ayah sentiasa sehat kat mekah tu.
semoga mak & ayah mendapat haji yang mabrur.
semoga mak & ayah sampai di malaysia dengan selamat.
Amiinnn~


Maceh bace!


4 comments:

  1. Sabar la tie. Aku pun sama. Nasib baik maksedara tinggal dekat-dekat. Then diorang masak2 kat rumah. Rasa la jugak suasana tu. Sabar ye tie.

    ReplyDelete
  2. same ar..mak g haji..sedih..
    nasib baik m.sdare n jiran2 bg mknn smpai abis..hehe..=)

    ReplyDelete
  3. @fifie
    tulah p..mu ade sdare mare dkt, best lah.ak xd. tp seb bek ade jiran yg sgt bek hati.same2 lah kite tggu mak ayh blk dr haji kn. ;)

    ReplyDelete
  4. @farah akma
    ouh same ke? hehe..we have same feeling right.. ;)

    ReplyDelete

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...