Friday, December 30, 2011

Azam tahun baru saya

Assalamualaikum ^^,


Sekarang mesti sume tengah sebok bercakap pasal azam tahun baru kan? nak nyebok jugak boleh? hehe..seingat aku, aku jarang nak tetapkan ape azam aku tetiap tahun yang biasa orang lain buat. tapi tahun ni, macam tergerak hati pulak nak buat.


Blog ni pun dah macam diari aku jugak. so ape ke salah nye aku nak coret kan lah azam aku untuk tahun 2012 yang nak masuk ni karang. ala, macam nama blog ni. "Coret-coret hidup aku" heehe~ nanti bile dah abes tahun 2012, aku boleh cekidaut entry ni balik, nak tengok azam aku tercapai ke tak.


My azam is so simple as I am. tak mo lah berazam bersungguh-sungguh sangat. takut yang dikendong berciciran, yang dikejar tak dapat. err, betul ke peribahasa aku ni?


1. Menjadi umat yang patuh pada PenciptaNya.

This is more on tak melengah-lengahkan waktu solat. hari-hari mengaji even satu mukasurat. banyak kan bersedekah. dan sebagainya yang boleh menambahkan pahala and to be umat yang mengamalkan sunah2 nabi. yeah, everyday we try to be a good muslim because Allah give us everything. we should be grateful to Him by pray, berselawat, learn for the ceramah and etc. sometimes kita lalai dengan segala harta benda sampai lupa sape yang memberinya.wah, dah boleh jadi penceramah bebas dah aku ni.hihi..


2. Aktif berblog.

Yang ni rasenye ramai bloggers kat lua sane yang ade azam macam ni kot. aku nak kate aktif tak lah sangat sebab nye aku tak de broadband nak bawak balik kat umah sewa tu untuk membolehkan aku ni hari-hari nak tulis blog. tapi insyaAllah tahun depan aku dah boleh dok uma je di mana di rumah ni ayah pasang unifi. so aku bebas nak buat blog bebile mase aku nak.HAHAHA.gelak jahat ;p


V


V


V


V


V


V


V


V


V


3. Nak kawen?

Hahah. jangan terperanjat sangat tau. aku pun nak tawen jugak. tapi bukan tahun depan lah. kawan aku yang kawen adelah. ishh..bile lah boleh kawen ni. tak yah nak gatal sangat.kui3




Hehe. rasenye cukup lah dua ni kot. target banyak-banyak kang takut tak menjadi pulak. yang dua ni pun takut tak tercapai. ok, ape azam baru korang pulak =)





Maceh bace!


0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...