Monday, December 26, 2011

Macam mana orang boleh minat Korea

Assalamualaikum =)


Seperti tajuk entry aku hari ni, macam mane orang boleh minat korea?


1. Drama romantis + lucu

Biasanya orang yg minat drama2 korea ni jarang yg minat sekali dengan muzik korea. kalo dah minat drama, drama jelah yg dorang minat. kalo tanya pasal 2PM or Beast, jangan harap lah dorang nak amek port time kite tengah rancak bercerita pasal concert 2PM yg datang hari tu. concert 2PM yg datang? er, i mean 2PM yg datang. ^^,

Tapi kalo sebut pasal Boys Before Flower, You're Beautiful, Winter Sonata, Witch Yoo Hee and Secret Garden, amboi..laju je nak sebok2 ye. first conservation yg slalo sangat kite dengar ialah "Hensem kan Kim Hyun Joong @ Hyun Bin tu", "Romantik lah dorang ni" and bla bla bla. memang tak dinafikan, drama korea sangat best kowt. cite yg romantik, pastu ciap berangan2 pulak, kan best kalo pasangan kite macam tu jugak. harap2 pakwe aku bace.hik3. plus, kadang2 dorang ni suke cover line bile dah buat salah dengan tunjukkan muke kiut + tak bersalah tu, di mana perbuatan itu sangat comel ok. =)

boys before flower

you're beautiful


2. Variety show

Ok, ni aku suke sangat. kadang2 kalo dah boring tengok cite melayu or omputeh, Chanel 393 atau 391 memang jadi sasaran aku kat rumah. boleh dikatekan satu family aku akan join sekali tengok variety show korea ni. antaranya Running Man (OHH my fav!), Star King, 2 Days 1 Night, Dream Team, Secret, Invincible Youth, Happy Together, We Get Married, Family Outing, Heroes, Strong Heart.

Tapi skarang ni aku rase yg paling ngetop sekali adelah Running Man. di mana2 saje orang akan bercakap pasal running man. Jae suk, Jong kook, Gary, Haha, Ji-hyo, Kwang so & Seok jin memang sangat popular skarang kowt. knape orang boleh minat? sebab game show ni penuh dgn hilarious + suspens. try lah tengok. skali tengok mesti nak tengok lagi! heheh..



running man


3. Muzik Kpop & Dance

Ini pun aku suke sangat! kebanyakan lagu kpop aku suke. Ft Island, 2PM, Infinite, Big bang, Boyfriend, Teen Top, Beast, Cn Blue, Suju, Mblaq, Snsd, Kara, Secret, Davichi, After School, U-kiss dan banyak lagi lah kan. sampai kan aku tergerak nak pegi concert korea for the first time. aku ade cite kat SINI. biasanya kalo orang yg minat muzik korea, maksudnye dye betul2 minat korea. maksudnye bile dye minat kpop, dye akan minat jugak variety show dgn drama. 

ft island

infinite

big bang

snsd


So, that's how orang kite kat M'sia or kat mane2 negara pun aku rase boleh suke dengan korean entertainment ni. ade orang yg minat variety show je. ade pulak orang yg minat lagu & dance je dan ade yg suke drama korea je. ade yg tak suke langsung pun ade. so terpulang lah kat masing2. bende ni just untuk hiburan sahaja. yang penting hiburan ni jangan lah sampai boleh melalaikan kite ok? :)


Maceh bace!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...