Tuesday, December 27, 2011

Saya dah! Anda bile lagi?

Assalamualaikum ^^,


Ape yang belum ape yang dah ni? hehe..saya bukan nak gebang sangat tapi memang nak jugak lah kan. pagi tadi mak ajak pegi daftar untuk mengundi. aku macam malas. tapi mak beria2 suruh aku pegi. asek tanye je nak pegi pukul brape. last2..ok, slow2 aku pun merelakan diri untuk mendaftar.


Tapi sebelum pegi tu, aku sempat tengok dekat website SPR. mane tau kot2 ade bende penting nak kena bawak ke kan. ne tau nak sijil SPM ke tetibe plak, naya laahh sebab sijil kat rumah sewa. =.= yang ni pun mak aku yang suruh. huhu. mak, sesungguhnye anak mu ini memang tak pandai bab2 nak jadi dewasa sangat ni. :p


Then aku pun search lah 'SPR'. dah bukak laman utama dia, pastu pegi dekat pendaftaran yang ade kat tab atas, pilih lah nak tengok ape kelayakan untuk mengundi, camne cara nak mendaftar and kat mane nak daftar ni. aku malas nak tengok kelayakan sebab memang sah2 lah aku layak. dah 22 dah dek non..aku just bukak camne care nak daftar ngan kat mane nak daftar.




After know all the information, then aku ngan mak were heading into Suruhanjaya Pilihan Raya dekat tempat keje mak aku dulu kat JPA. pastu, mak jaga kete dan aku sensorang pegi daftar kat dalam. memula tanya kat kaunter depan tu. pastu dia suruh gi kat kaunter kat belakang. 


Mase aku datang tu ade dalam 2 orang tengah daftar. umur dalam average 30++. eh, takkan baru nak daftar?? em bia jelah dema tu. awok malas nak amek port. then akak yang manis tu pun mintak i/c. then dia masukkan maklumat2 tu dalam komputer, then print out. pastu dia suruh kite cek balik betul ke tak maklumat dalam tu, pstu baru kite sign.


Dia kate lagi, dalam mase 2bln dari skarang kite boleh cek semakan pendaftar kite dalam website, means dalam bulan Feb lah. nanti tengok kat sini ye:



Ok, korang pun jangan lupe mengundi ye! =)



Maceh bace!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...