Tuesday, February 7, 2012

For those who have a lot of make-up stuff

Assalamualaikum ^^,

Today is a boring day. so I had decided to spend my time with youtube! haha. dah tak tau nak buat ape dah. nak bace novel takde mood. nak buat thesis lecture tak bagi feedback lagi tentang report yang dia suruh hantar dulu. aishh..

So, aku bukak jelah ape yang terlintas kat otak kecik saya ni. Music bank! ah, takde mende lain dah aku nak bukak. k, aku pun taip lah..m-u-s-i-c b-a-n-k j-a-n 2-0-1-2.. bederet keluar lagu2 korean yang latest kat MB. aku pun klik kat T-ara Lovey Dovey. first dengar dah suke dah lagu ni! hehe. lagu catchy pastu pulak dorang tampilkan shuffle dance. lagi lah nampak cute! =)

korang boleh tukar dari 360p ke 720HD. lagi nampak cantik video ni. tekan je kat 360p tu. nanti keluar lah.

Pastu, bese lah. kat dalam youtube kan mesti ade related link kat tepi tu kan? so aku tenampak lah 'Eyeliner Ji-yeon Style'. aku pun klik lah kat situ. aku pulak macam agak tetarik jugak dengan Ji-yeon punye stail ni. so dah melencong sikit lah kat situ. dari korean song to make up. sooo, that's how aku boleh dapat idea nak tulis entry ni. *uisshh, panjangnye intro entry ni. kekeke~


Harini aku just nak share je video yang aku rase berguna untuk girls yang kat luar tu yang ade banyak giler stuff make-up dan tak tau nak manage dorang punye make-up camne. the stuff maybe included lipgloss, lipstick, lipbalm, eyeshadow, eyeliner, mascara, blusher, bb cream and whatsoever lah kan. so, according to this video, ade beberapa tips yang korang boleh ikut.

1. Keluarkan segala harta bende make-up korang yang shantek2 belaka tu. asingkan mengikut jenis make-up tu. kalau lipsgloss, asingkan dari eyeshadow dan seterusnye lah kan. takkan tu pun nak bagitau. ^_^

2. Buat mengikut jenis make-up, asingkan pulak mane stuff yang nak gune lagi dengan stuff yang dah tak nak gune dah. mane yang dah tak nak gune boleh tohok doh. atau bahase melayunye boleh buang dah. *hehe. tecakap kelate pulok doh.

3. Then, simpan dan susun balik stuff2 yang masih nak gune lagi chantek2 dan kemas supaya ape yang korang nak gune tu boleh senang dicari. kang nak cari eyeliner gold sparkle dark colour dah nanges hentak2 kaki tak jumpe.


At the end, korang akan puas hati tengok stuff make-up korang tesusun rapi dan senang dicari. aku maybe tak lah kot sebab err, sory, stuff saya tak banyak macam girls dalam video ni. ehehe.

BEFORE
source: google

AFTER
source: google

Here the video.

Hope you enjoy! ^_^/

Maceh bace!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...