Monday, February 20, 2012

Supplement yang bagus untuk otak

Assalamualaikum ^^,


Aku ade mase lagi 5 minit untuk aku tido. esok dah kena sambung keje lagi. takmo tido lambat2. jadi, entry ni aku akan buat secepat yang mungkin k. :)


Dulu2 mase aku form-form dulu, selalu je bace surat kabar lah majalah lah. pastu selalu ade kuar iklan artis ni makan supplement itu ini. mase tu dalam hati aku, eh best ke makan supplement ni. bagus ke makan supplement ni. skarang aku dah dewasa, ceh dewasa dah ke, aku dah stat pikir nak makan supplement.


So haritu mase jalan2 kat alamanda, nak cari barang lain sebenarnye, tapi bese lah, perempuan. kalo tak window shopping dulu bukan perempuan namenye. so aku pun window shopping dalam watson. haha. orang lain window shopping kat Mango ke, Nichii ke kan. aku kat watson je.


Belek kat bahagian kosmetik. gel mandian. syampoo. masker. lastly kat bahagian multivitamin. dulu aku teringin nak cari fish oil omega 3. ok, aku pun cari lah. then mate bolat aku ni terus melekat kat Appeton Fish Oil with Omega 3. aku dah tak pikir panjang dah. aku tanye kat adik or kakak tu tentang kebaikan dia. saje je nak test tu. hehe (aku dah survey lame dah khasiat dia sebelum decide nak beli)


Ok amek. terus pegi kaunter dan bayar.

sumber: google
aku beli yang single punye. tak silap harge dia rm48. kalo brand lain mahal lagi rasenye.

Tak perlu lah aku nak citer panjang lebar khasiat dia. ape yang aku nak bagitau, this supplement very ohsem. khasiat dia dapat melancarkan saluran darah especially kepala. bile aliran darah kat kepala berjalan dengan baik, kite pun dapat berfikir secara baik.


Ok, yang ni aku betul2 suke. penah tak kekadang kite ke hulu ke hilir, geledah sane sini nak cari barang. at one time, kite akan rase kepala macam pusing je, or kadang2 nampak cam putih je. ok tu menandakan aliran darah dalam otak kite tak mengalir dengan baik. yes, aku mengalami itu. bile jadi macam tu, aku akan stop dulu, duduk diam2 dan sambung balik keje.


Or penah tak kadang2 kite nak kejar solat ni. takut abes waktu. pastu belari naik atas bilik, amek wudhu, solat. ok, penat sebab belari2 tadi. pastu stat lah pening dia datang. cara yang terbaik biasenye aku akan sujud lame mase rakaat akhir. kan kalo kite sujud darah kite akan turun kat otak. baru kurang cikit pening dia.


Then, bile aku makan supplement ni, guess what? aku dah tak rase langsung macam tu. mule2 macam tak pecaye. tapi baru sekejap tadi aku geledah barang. dan kebiasaannye bile aku dah mengah dan letih, aku akan rase macam tu taw. tapi tadi tak. wahhh seronoknye!! XD


So aku nak suggest kan kat korang, kalo slalu ade rase pening2 camtu, try this. fish oil omega 3 ni banyak khasiatnye. bukan setakat untuk otak sahaja. :)


Maceh bace!


0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...