Wednesday, June 29, 2011

Akhirnye dapat jugak ciap 1 entry

Sedih rasenye bile memikirkan aku dah tak ade banyak mase untuk dihabiskan bersame beeblog saye ni. habes dah behabuk bekepuk dah bile bukak. satu entry pun aku tak boleh nak sumbangkan dalam sehari akibat hari2 balik dari kerja pukul 10 malam. sampai2 rumah dah nak kena makan ngan mandi. nak buat ayat untuk satu entry selalu je tak pass. selalu je tergantung. pastu sampai ke sudah tak post2. harap entry ni dapat di post kan dengan jayanye. aminn~


Beberapa hari yang lepas, aku sebak bile tengok seorang ibu mencubit anak kecilnye dengan kuat depan orang ramai. budak tu budak laki. ye, aku paham. budak laki memang degil. tapi cara mak dye cubit dye nampak sangat sakit kot! sampai kaki budak tu terangkat2!


Aku rase nak maki hamun je mak dye bile tengok dye marah2 anak dye sambil cubit tangan, pewot, dada ngan peha anak dye. lihat gayenye, dye marah sebab anak dye pegi mane tah. pastu bile mak dye jumpe dye, mak dye macam marah sebab pegi tempat lain tak bagitau maknye. mak mane yang tak risau kalo anak hilang. tapi kok ye pun, jangan lah sampai buat camtu kat anak tengah2 alamanda tu.



Rata2 aku tengok orang yang saksikan kejadian tu buat muka macam "eh, teruknye mak budak ni". aku ciap menangis lagi. er, actually bukan menangis lah, but bergenang je. HAHA. loooseer giler. aku tak leh lah. sensitive sikit mende2 camni. even kalo tengok adek aku kena marah pun aku cepat2 masuk bilik sebab tak sanggup nak tengok or dengar adek sendiri kena marah. ayah aku jarang sangat marah anak2 dye. tegur2 tu ade lah. tegas lah kirenye. tapi kalo sekali dah kena marah tu, haa, paham2 jelah. teguran dye tu maksudnye kite dah teruk sangat dah tu. ala, budak2 skang. keje duk main gem on9 je tau. aku pun geram gak tengok. blaja kemain susah nak tengok. tulah salah satu keburukan dunia IT.


Eh, da nak abes dah cite? bermakne aku dah boleh post lah ek entry aku kali ni? HEHE. alhamdulillah..akhirnye dapat jugak di post kan setelah sekian lame.


Pergi ke rumah bakal mak mertua memberi kuih bahulu,
Izinkan saya tidur dulu.

HEHE. 
Nite peeps! XOXO >_<

Maceh bace!

2 comments:

  1. sep ngn adik ko! dota.dota.dota.dota.dota. hahaaaa! eh kalo aku jadik ko, sound jek mak budak tu. aa cer cubit mak dia sikit kasik terangkat. sakit ke tak sakit? pfftt! aku pulak yg geram. hohoho

    ReplyDelete
  2. @Dee Chicuita
    rmi sgt lah jah org time tu..kang ak plak yg kne cubit ngn mak dye..hahaa

    ReplyDelete

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...