Thursday, June 30, 2011

Terima kasih bos!


Semalam kembang kempis idong aku. huhu. kembang kempis pun bersebab. bukannye sebab dapat ipad or iphone. oh no no no. agaknye yang tu memang tak akan dapat lah. melainkan tetibe ade ujan turun mende2 alah tu. oh heaven nye rase time tu.


Tapi idong aku kembang kempis semalam sebab dapat gaji!! yeayy...dapat gaji kedua! boleh tak camtu? sebab gaji pertama aku tu aku dapat mase keje Poney dulu. skarang kire dapat gaji kedua lah kan? eh tak leh2. nanti akak tu maraah. so ni gaji pertama lah aku keje kat Salina'z Beauty tu. hehe




So far, aku suke keje sane. pagi2 datang kedai kene bukak kain. eh ni bukan bukak kain lain tau. dun noty2. ni kain kuning yang kitorang selalu letak untuk tutup barang2 kitorang. Bile dah bukak kain, kene bukak lampu. Pastu kene kire duet petty cash then masukkan amount kat petty cash tu. Then baru lah sapu sampah, buang sampah ngan lap cermin.


Lepas tu baru kire stok yang penting2 contoh macam Jamu Mak Dara, Tia Amelia, Natasya, Sendayu Tinggi, Yusmira dan last sekali produk kitorang sendiri, Salina’z Beauty. Yang bestnye keje kat sini sebab aku sendiri dapat tekan petty cash tu. Ala, mende alah cashier tu. Fuuuuuuhhhh, swonok abes! Aku rase tulah cite2 aku mase kecik2. Sebab tu mase kecik2 bile cikgu tanye cita2 aku ape, aku selalu cakap nak jadi akauntan. Sebab utamanye aku nak main bende alah cashier tu. HEHE.




Waktu keje plak, kebiasaannye aku selalu sampai kol 10 malam lah sebab aku single mingle. So selalu lah sampai umah pukul 10 lebih. Pastu nak makan lagi, nak mandi lagi, nak basuh baju keje lagi. Agak penat gak lah. Tapi best lah keje sane. Time keje pun leh men kejar2 lah, gosip2 lah, bgurau senda lah. Fun lah. Takde lah stress sangat keje kan. Tapi time ade customer kene seyes sikit lah. Takde lah nak begurau2 bagai.


Setakat ni dulu k readers/silent readers sekalian. akan datang ade mase aku lapangkan mase kat depan lappy ni lagi ye. =)


Maceh bace!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...