Friday, June 17, 2011

Bile orang putih jadi customer


Orite. malam ni nak jugak buat 1 entry. lantak lah nak tido pukul berape. asalkan entry siap untuk malam ni. da lame dah tinggal beeblog caye ni. cyan dye. =(

Dah nak dekat 2 minggu jugak lah kan aku keje. so macam2 customer dah aku jumpe. dari yang mude, yang tua, yang vogue, yang mak datin mak datin dan tak lupe juge yang dari luar negara.

Aish, tekincit jugak aku kalo omputeh ni datang tengok2 barang kat kedai aku ni. dalam pale otak dah kuar macam2 pkataan omputeh dah. klo nak cakap memutihkan, cakap "for whitening your face". and macam2 lah kan.

Pastu ade 1 hari tu, de customer omputeh ni tanye aku..


"Spirulina is for what?"

Ahh sudah..time tulah tetibe ayat omputeh aku tak kuar. dok asek err, err jelah keje aku. seb bek ade akak senior kat tepi aku. 

"Kak, spirulina ni gune untuk ape?"
"Cakap lah untuk dalaman"
"Alamak, dalaman dalam bahase inggeris ape kak?"
"ala, cakap je for your inner body"

Ahh, cakap jelah. inner tak inner. boleh tuju lagu? =p



Ade lagi 1 hari tu, customer arab plak. dye tanye harge bakul yang kitorang buat cam hantaran tu. dalam bakul tu ade produk2 kitorang lah. buat bentuk cam hantaran sebab buat untuk sempena hari ibu or bape. but ekceli, kitorang ne de jual bakul. aiseyhh. =.= pastu ade akak ni cube untuk tulun jawab untuk omputeh tu.

"what the price of this?"

"RM286"

"without these?"

"RM286 lah"

Hehe..aku rase akak tu pun tak paham ape yang dye maksudkan. ape yang aku paham, omputeh tu tanye harge basket tu without stuff dalam basket tu. pastu aku pun cube lah kuarkan ilmu2 yang ade.

"er, sorry. we don't sell this basket without these stuff yet"

pastu dye pun angguk2 then pegi.
Heheh..


  


Malam tadi aku dapat berite gumbire. akhirnye usaha 'curang' ku berbaloi! heheh..dapat jugak akhirnye.
Aku penah cite kat SINI.
Cume skang ni nak cari casing yang sswai untuk 'kekasih baru' aku ni.

adekah seperti ini? erm. nanti lah pikir cmne.

Maceh bace!

2 comments:

  1. hehe.
    fyna pown ade pengalaman macam nih gak.





    jom singgah n follow belog fyna.
    http://inibelogfyna.blogspot.com
    :)

    ReplyDelete
  2. @fyna
    yke? hehe..we are same lah cmtu kan..

    ReplyDelete

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...