Wednesday, May 11, 2011

Happy Mother's Day

Salam...

SELAMAT HARI IBU, MAK!
(sambil cium tangan..cium pipi)

Haa..dan2 plak kau nak hupdate entry hari ibu kan. walaupun dah lepas, tapi nak jugak tulis. hehe. Ade yang kate hari ibu tak boleh sambut lah apelah kan sebab dikatekan meniru adat orang putih. Bagi aku as long as bende ni tak bawak ape2 maksud yang menyimpang dari landasan Islam dan tak memudaratkan, bagi aku tak perlu risau lah kot. yang penting niat kite untuk merayakan ibu2 kite yang dah behempas pulas didik and jage kite sejak kite tak pandai lagi cuci berak sampai lah kite dah boleh cari keje sendiri dan berdikari.


So as usual, hadiah dan ucapan dah confirm2 jadi 'santapan' wanita yang digelar ibu, emak, mak, bonda, umi dan lain2 lah kan. rase macam menyesal and nak kutuk diri sendiri plak bile tak wish mak yang sangat2 lah kite sayang ni. OMG, kalau takde mak, tak tau lah ape nak jadi dengan kite kan. Macam mane lah kawan2 aku yang takde mak tu ek. Aku respect giler kot. Betapa tabahnye kamu2 ni. Tabik Spring ring ring lah!!!


Hari sebelum Hari Ibu ni, ayah aku da mesej dah. ni tak lain tak bukan mesti ayah dah rancang sesuatu ni. Tapi sebelum tu ayah bagitau dulu yang adik laki aku yang lepas SPM tu dapat tawaran sambung belajar kat UiTM Segamat! dapat course transport. wut the??? HAHAH...Dimanalah tumpahnye kuah kalau tak ke kakak nye...erk??? ilmu biologi mane kau belajor ni. T_T


So ape yang dirancang oleh ayahku ini adelah.........buat frame yang ade gambar kitorang 4 orang adeq bewadeq ni. tapi frame tu tak lengkap sebenarnye sebab aku tak de. nak taw nape?? jap eh jap.






haa..nampak tak? ayah aku siap suh kitorang sign lagi kat dalam frame tuh. hehe. ni tadi aku baru sampai umah, so lengkap suda frame mak tu. <3




isi dalam frame tu nampak simple sangat ayah cakap. pastu ayah suh aku touch-up lah ape2 yang patut nanti. OK AYAH!




Muke ngantok budak baru sampai umah. Semalam dah la tido lambat. pastu kene bangun awal. Pastu dalam bas tak tau lah jadi ape ngan aku tadi. rase macam ade gempar bumi plak dah duk asek dok 'angguk2' jew dalam bas tadi. HIK3


Sesungguhnye ayah sangat lah kreatif lau bab2 ni. Dulu mase aku sekolah menengah pun ayah ade baut satu kad Special mase bufday aku. Ya Allah, speechless aku dibuatnye. berape hari agaknye ayah buat eh kad zaty?  creative and sangat teliti. Nanti bile2 lah aku tunjuk kan ye..

Maceh bace and kalo suke like lah!

0 budak chomel:

Post a Comment

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...