Tuesday, May 17, 2011

Waktu bilekah korang pikir tajuk entry?

Assalamualaikum~



Macam dalam gambar ni lah kan. dalam pikiran kite ni selalu je pikir macam2 kan. dalam satu mase tu kite leh  becampur aduk pasal masalah keluarge dengan masalah pejabat. dalam mase kite tengah belajar menjahit, kite masih boleh terpikir lagi pasal persiapan perkahwinan kite yang akan berlangsung dalam beberape bulan tu. so otak kite memang tak pernah behenti befikir selagi mate tu tebukak.

Sama lah jugak aku sebagai bloggers. duduk lah mane2 pun, memang tak pernah lupe untuk pikir tajuk ape lah aku nak buat untuk beeblog aku ni. kekadang tu dalam satu mase, sampai 3-4 tajuk aku terpikir. tapi yelah, terpikir je. pastu dah lupe dah. hehe. so petua yang bagus adelah, bile dah terpikir tajuk ape nak buat, dan2 tu kau teros lah taip kat note dalam handphone tu supaya tak lupe. aku ni memang pelupa orang nye. sebab tu dalam note aku sampai 4-5 tajuk gak lah aku dah letak. tapi bile nak buat pun tak tau. huhu 


Tengah bace suratkhabar

Kekadang tu tengah bace suratkhabar, idea nak berblogging tu ade. bile tengok tajuk tu macam menarik jew, contohnye kes kris dayanti lahirkan anak luar nikah tu macam best je, tetibe rase nak tulis blog time tu jugak! pastu bile dah khatam 1 s/khabar tu, dah ilang dah mood nak tulis blog. idea tu macam dah tak nak datang pulak. hehe.


Dalam kereta

Tengah syok2 berborak dalam kete, lepas tu senyap. borak lagi pastu senyap. haa, time senyap tulah dok terpikir macam2 nak tulis dalam blog. sekejap terpikir nanti nak tengok blog sipolan2 lah. nak tengok tutorial dye lah. nak tukar background blog lah. nak buat header baru lah. hadoi, macam2 bende nak buat. pastu bile sampai umah, teros tengok tb and tido. tak hengat teros angan2 kau tu. T_T


Tengah gosok gigi

~Bangun pagi, gosok gigi, lalaala~
Bangun2 teros pegi mandi. mase basuh muke takde pikir ape2 lagi. otak time tu kosong lagi. lau ade pun juz tepikir nak pakai baju ape eh nanti nak hangout ngan dak2 ni. pastu dah habes basuh muke, gosok gigi plak. time gosok gigi tulah idea, amboi kemain lagi belumbe2 masuk. huk3. time tulah terpikir nak tulis cara2 memberus gigi dengan betul lah. atau kalo dye pakai braces, dan2 time tulah nak tulis pasal perkembangan gigi braces korang tuh lah. ala, macam yang fatin liyana ni buat. =)


Mase travelling

Ish..aku ni skarang kat London nih. nak amek gambar banyak2 lah. nanti leh citer dalam blog. hehe. contohnye macam ape yang aku cite kan kat SINI. tak kesah lah korang nak bace ke tak, aku nak citer gak ape yang best kat sane. haha


Waktu dah habes grad @ convocation

Para2 bloggers yang ade blog time tu mesti tak lepas peluang untuk bekongsi tentang hari gembire dorang. alah, aku pun same. ekseted lak nak citer macam2. sume nye kat dalam NI


Lepas dah try sumthing new

Contohnye macam kat SINI. hehe..comel giler ah kan! ni pun aku tengok2 dekat blog orang lain. nampak macam best je. pastu try lah. then hasil nye sangat lah memuaskan. tu yang nak kongsi2 ngan orang lain jugak tu. =D


Bile tak puas hati dengan seseorang

Last but not least la ye. kekadang bile ade je yang tak kena, or tak puas hati kat seseorang, mule lah nak bagitau orang kan. tapi KES INI memang tujuan aku nak kongsi cara yang effective untuk avoid mende tu jadi lagi. sesape yang penah terkena camni, try lah buat camtu. mesti puas hati punye lah. hik3~


Ok lah. tu je buat setakat ni. lau ade sesape nak kongsi bile korang terpikir pasal entry korang, leh la bagitaw kat comment bawah tu ye....mintak diri dulu.. =)


Maceh bace and klo suke like lah!

2 comments:

  1. yang iklan nuff tu ko amik balik kat nuffnang ok..mungkin silap kod kot..anyway cara tu dah betul dah. untuk fix kan dia kat bawah or atas, ko kene alert masa tulis entry..

    >>new post >> edit hmtl
    tulis entri ko sebelum kod iklan.barulah nnt iklan appear kat bawah entri..

    ReplyDelete

Cer komen.Cer komen.tanjat boboi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...